سئو چقدر زمان می برد

انجام سئو سایت چقدر زمان می برد؟

مقدمه

برای اینکه سایت های طراحی شده در صفحه ی اول نتایج جست و جو قرار بگیرند، انجام سئو بر روی آن است. اصلا یکی از اهداف راه اندازی سایت این است که در صفحه اول نتایج جست و جو مخصوصا در ۵ لینک اول قرار گیرند. زیرا افراد بیشتر به لینک هایی که در صفحه اول قرار دارند و وارد آن می شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی اینکه سئو چقدر زمان می برد و چه مراحلی دارد بپردازیم. با ما همراه شوید!

فهرست

سئو سایت و مراحل آن

سئو سایت چقدر زمان می برد؟

نکات مهم برای بهبود سئو سایت

سفارش طراحی و سئو سایت در اصفهان


سئو سایت و مراحل آن

سئو سایت به معنای بهینه‌ سازی سایت برای موتورهای جستجو است. هدف اصلی سئو، بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی ارگانیک (غیرپرداختی) موتورهای جستجو مانند گوگل است. جستجوی ارگانیک و غیر پرداختی به این معناست که افراد با سرچ کلمه کلیدی مورد نظر خود سایت را در نتایج ببینند و به آن وارد شوند. بدین منظور، مراحل زیر در سئو سایت وجود دارد:

"</p

1. تحلیل و ارزیابی

در این مرحله، وضعیت فعلی سایت شما و عملکرد آن در موتورهای جستجو بررسی می‌ شود. عوامل مانند کلمات کلیدی، ساختار سایت، سرعت بارگذاری، لینک‌ های ورودی و خروجی و… مورد بررسی قرار می‌ گیرند.
یکی از موارد مهم قبل از هر چیز در سئو یافتن کلمه کلیدی مناسب با ارزش هر کلمه با توجه به نوع سایت است. به طور کلی سئو کار باید قبل از هر چیز به طور کلی وضعیت و رتبه سایت را در برنامه هایی مانند gtmetrix بررسی کند. Gtmetrix یکی از برنامه های عالی با آماری دقیق برای دریافت رتبه سایت است. این برنامه مشخص می کند که سایت دارای چه گریدی است و برای رفع خطاهای آن چه اقداماتی باید صورت بگیرد.

2. تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی

در این مرحله، کلمات کلیدی مناسب برای سایت شما شناسایی می‌ شوند. این کلمات باید مرتبط با محتوای سایت باشند و حجم جستجوی بالا داشته باشند. از keyword tool و keyword planner می توان برای بررسی کلمات کلیدی و جایگاه آن استفاده کرد. با این کار می توانید کلمات خود را بر اساس جایگاه و اعتبارش رتبه بندی کنید.

3. بهینه‌ سازی محتوا

در این مرحله، محتوای سایت شما با استفاده از کلمات کلیدی مناسب بهینه‌ سازی می‌ شود. این شامل بهینه‌ سازی عنوان صفحات، توضیحات متا، عنوان‌ های بخش‌ ها، متن‌ ها و تصاویر است. محتوای مناسب برای جست و جو گوگل بسیار مهم است و برای آن رتبه در نظر می گیرند. به این صورت که اگر محتوا شما کپی باشد، موتورهای جست و جو با استفاده از الگوریتم ها به سایت شما رتبه منفی می دهند و از نتایج حذف می شوید. پس باید سعی کنید برای همه ی قسمت های سایت خود محتوا یونیک قرار دهید و آن را با برنامه های چک کردن یونیک بودن محتوا بررسی کنید.

4. بهینه‌ سازی فنی

در این مرحله، جوانب فنی سایت شما بهینه‌ سازی می‌ شوند. این شامل بهینه‌ سازی سرعت بارگذاری، استفاده از ساختار مناسب URL، استفاده از نشانگرهای متنی و… است.

5. بهینه‌ سازی برای تجربه کاربری

در این مرحله، سایت شما برای بهبود تجربه کاربری کاربران بهینه‌ سازی می‌شود. این شامل طراحی ریسپانسیو و سازگار با دستگاه‌ های مختلف، ساختار مناسب ناوبری، افزودن خطوط راهنما و… است. این مرحله بسیار مهم است زیرا امروزه همیشه موبایل ها در دسترس افراد است و تا نیازی پیدا کنند به بررسی آن در گوگل می پردازند. سایت هایی که واکنشگرا نباشد، باعث خروج کاربران از سایت می شوند و تاثیر منفی در سئو سایت شما ایجاد می شود.

6. ایجاد لینک‌ های ورودی

در این مرحله، لینک‌ های ورودی (بک لینک) به سایت شما ایجاد می‌ شود. این لینک‌ ها می‌ توانند از سایت‌ های دیگر، وبلاگ‌ ها، رسانه‌ های اجتماعی و… باشند. همیشه باید لینک ها را بررسی کنید که اسپم نباشند و حتما از سایت های مناسب باشند.

7. نظارت و بهبود

پس از انجام مراحل فوق، نیاز است که سایت شما مورد نظارت قرار گیرد و عملکرد آن بررسی شود. در صورت نیاز، تغییرات و بهبودهای لازم اعمال می‌ شود.

به طور کلی، سئو سایت یک فرایند پیچیده است که هدف آن بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو است. این فرایند شامل تحلیل و ارزیابی، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوا و فنی، بهبود تجربه کاربری، ایجاد لینک‌های ورودی و نظارت و بهبود است.

سئو سایت چقدر زمان می برد؟

معمولا اکثریت بر این باورند که انجام سئو بر روی سایت اگر طبق نکات و مراحل آن پیش رود و افراد از سئو کلاه سفید استفاده کنند بین ۶ماه تا یک سال زمان می برد تا سایت نتیجه دهد.
مدت زمان لازم برای سئو سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

1. وضعیت فعلی سایت

اگر سایت شما قبلاً بهینه‌ سازی شده است و تنها نیاز به بهبود و به روزرسانی دارد، زمان لازم کمتر خواهد بود. اما اگر سایت شما هیچ بهینه‌ سازی قبلی نداشته باشد و نیاز به تغییرات اساسی دارد، زمان لازم بیشتر خواهد بود. به طور کلی باید تمام اقدامات لازم برای بهبود سئو سایت را انجام دهید و به بررسی دقیق آن بپردازید. البته اینکه هر روز در سایت محتوا منتشر شود و بر روی آن اقدامات لازم برای بهبود سئو سایت صورت گیرد، تاثیر بسیاری در کسب رتبه آن دارد.

2. حجم سایت

اگر سایت شما حجم بزرگی از صفحات و محتوا دارد، زمان لازم برای سئو بیشتر خواهد بود. زیرا هر صفحه و محتوای سایت باید به طور جداگانه بهینه‌ سازی شود. قبل از خرید هاست توجه کنید که دارید برای چه سایتی هاست تهیه می کنید. چون اگر حجم عکس، ویدئو یا فایل های دیگر در سایت شما زیاد باشد باید هاست نیز قدرت ذخیره اطلاعات را داشته باشد.

3. رقابت در صنعت

اگر صنعت یا حوزه‌ ای که سایت شما در آن فعالیت می‌ کند رقابت بالایی دارد، زمان لازم برای سئو بیشتر خواهد بود. زیرا بهبود رتبه در مقابل رقبا نیاز به تلاش و استراتژی‌ های خاصی دارد. رتبه گرفتن از گوگل با توجه به سایت های هم محتوا با دامنه قدیمی تر معمولا سخت است و باید بر روی آن وقت بیشتری گذاشته شود.

4. تغییرات در الگوریتم‌ های موتورهای جستجو

الگوریتم‌ های موتورهای جستجو مانند گوگل به طور مداوم به روزرسانی می‌ شوند و عوامل جدیدی برای سئو ممکن است اضافه شود. در نتیجه، برای حفظ رتبه سایت خود، ممکن است نیاز به به روزرسانی و بهینه‌ سازی مداوم داشته باشید. همیشه الگوریتم های گوگل را مد نظر قرار دهید و آن را بر روی سایت خود بررسی کنید تا دچار رتبه منفی نشوید.

به طور کلی، سئو سایت یک فرایند طولانی‌مدت است و نیاز به تلاش و پیگیری مداوم دارد. زمان لازم برای دستیابی به نتایج قابل ملاحظه ممکن است متفاوت باشد و ممکن است چند ماه یا حتی بیشتر طول بکشد.
برای رسیدن رتبه مناسب در صفحه اول عجله نکنید. علاوه بر گرفتن رتبه برای ماندن در آن جایگاه باید انجام سئو بر روی آن را ادامه دهید و غافل نشوید. زیرا ممکن است رتبه سایت شما کاهش پیدا کند.

"</p

نکات مهم برای بهبود سئو سایت

برای بهبود سئو سایت خود، می‌ توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

1. تحقیق و کلمات کلیدی: انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با صنعت و محتوای سایت شما بسیار مهم است. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner استفاده کنید تا کلماتی را پیدا کنید که میزان جستجوی بالایی دارند و رقابت نسبتاً کمتری دارند.

2. بهینه‌ سازی محتوا: محتوای سایت شما باید ارزشمند، منحصربفرد و جذاب برای کاربران باشد. همچنین، از کلمات کلیدی در عنوان، عنوان فرعی، متن اصلی و URL صفحات استفاده کنید.

3. بهینه‌ سازی تگ‌ ها: استفاده از تگ‌ های H1، H2 و H3 در ساختار صفحات و استفاده از تگ‌ های alt برای تصاویر، به بهبود سئو کمک می‌ کند.


نکته!

در سایت های وردپرسی قسمتی به عنوان برچسب وجود دارد که می توانید از آن با توجه به نوع محتوا استفاده کنید. اما برخی سئوکار ها بر این باورند که استفاده از این برچسب ها برای سئو مفید نیست و کاربر را به سمت صفحه ۴۰۴ هدایت می کند. در نتیجه خوشایند نیست.


4. بهبود سرعت بارگذاری صفحه: سایت شما باید به سرعت بارگذاری کند، زیرا سرعت بارگذاری صفحه تأثیر زیادی بر تجربه کاربری و رتبه سایت در موتورهای جستجو دارد. استفاده از فشرده‌ سازی تصاویر، حذف کدهای غیرضروری و استفاده از سرویس‌ های CDN (شبکه توزیع محتوا) می‌ تواند بهبود سرعت بارگذاری را به همراه داشته باشد. در سایت های وردپرسی افزونه های مختلفی برای افزایش سئو سایت مانند راکت وجود دارد که معمولا مورد استفاده قرار می گیرد.

5. ساخت لینک‌ های باکیفیت: لینک‌ های ورودی (backlinks) با کیفیت بالا به سایت شما کمک می‌ کنند تا رتبه خود را در موتورهای جستجو بهبود دهید. برای ساخت لینک‌ های باکیفیت، می‌ توانید از روش‌ های مختلف مانند مطالب مهم و ارزشمند، مطالب مهمان و گرفتن لینک از سایت‌ های مرتبط استفاده کنید.

6. بهینه‌ سازی برای موبایل: با توجه به افزایش استفاده از دستگاه‌ های همراه، سایت شما باید به طور کامل به موبایل سازگار باشد. این شامل طراحی ریسپانسیو، سرعت بارگذاری سریع و تجربه کاربری بهینه برای دستگاه‌های موبایل است.

7. پیگیری و تجزیه و تحلیل: پیگیری و تحلیل عملکرد سایت شما با استفاده از ابزارهای مانند Google Analytics و Google Search Console، به شما کمک می‌کند تا بتوانید نقاط ضعف و قوت سایت خود را شناسایی کنید و بهبودهای لازم را انجام دهید.

با رعایت این نکات، می‌ توانید سئو سایت خود را بهبود داده و رتبه سایت خود در نتایج جستجو را افزایش دهید.

سئو چقدر زمان می برد

سفارش طراحی و سئو سایت در اصفهان

امروزه با توجه به نیاز افراد به طراحی سایت، شرکت های مختلفی هم در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. برای اینکه از طراحی سایت و انجام سئو آن نتیجه مثبتی بگیرید باید این کار را به افراد و شرکت های معتبر بسپارید. یکی از شرکت های فعال در این حوزه، آژانس تبلیغاتی مهرگان است. شما می توانید با مراجعه به قسمت نمونه کار، طراحی سایت های این شرکت را برای موارد مختلف مشاهده کرده و کار را به این شرکت بسپارید.

سخن آخر

طراحی سایت روش های مختلفی دارد. علاوه بر طراحی سایت باید بر روی آن سئو انجام شود که رتبه دریافت کنید‌ در این مقاله به طور کامل به بررسی اینکه سئو چقدر زمان می برد پرداختیم. شما عزیزان می توانید سوالات خود را با ما در رابطه با اینکه سئو سایت چقدر زمان می برد در میان بگذارید.