هزینه طراحی سایت چقدر است؟

طراحی سایت چقدر هزینه دارد؟

مقدمه

یکی از موارد ضروری در کسب و کار های امروزی به دلیل وابستگی انسان ها به اینترنت، طراحی سایت است. طراحی یا ساخت سایت مراحل و انواع مختلفی دارد که با توجه به آن قیمت تعیین می شود. اگر قصد طراحی سایت برای کسب و کار خود را دارید باید نوع آن را با توجه به نوع کار خود مشخص کنید. همچنین باید از شرکت های معتبر و با سابقه در این زمینه کمک بگیرید تا وقت و هزینه ای که صرف آن می کنید به هدر نرود. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به بررسی اینکه هزینه طراحی سایت چقدر است بپردازیم. با ما همراه شوید.

فهرست

طراحی سایت چیست؟
انواع روش های طراحی سایت کدام است؟
مزایا و معایب طراحی سایت
هزینه طراحی سایت چقدر است؟
طراحی سایت در اصفهان


طراحی سایت چیست؟

ساخت یا طراحی سایت استفاده از روش هایی برای تشکیل صفحان مختلف در فضای اینترنتی برای بر طرف کردن نیاز افراد، سرعت در خدمت رسانی، افزایش فروش، گسترش کسب و کار، شناخته شدن بیشتر و… است. سایت ها برای مشاغل مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از انواع سایت ها می توان به سایت های خبری، فروشگاهی، شرکتی، خدماتی و… اشاره کرد.

طراحی سایت چیست؟

انواع روش های طراحی سایت کدام است؟

سایت ها به دو صورت قابل طراحی هستند. روش اول استفاده از فضای وردپرس برایی طراحی و روش دوم طراحی سایت اختصاصی با کد نویسی است.

طراحی سایت وردپرس

وردپرس یک فضای تقریبا جدید برای طراحی سایت محسوب می شود. در این برنامه نیازی به اطلاع داشتن از کد نویسی نیست. قالب مناسب با توجه به نوع سایت خریداری می شود و می توان بر روی آن تغییراتی انجام داد. توجه کنید که طراحی سایت وردپرسی به دلیل راحتی، نیازمند نبودن به کد نویسی، داشتن افزونه و قالب آماده و… مورد توجه طراحان زیادی قرار گرفته است.


بیشتر بدانید!

افزونه یا پلاگین بر روی سایت های وردپرسی نصب شده و نصب آن ها امکانات مختلفی بر روی سایت ایجاد می شود. به عنوان مثال افزونه wp rocket برای سرعت سایت استفاده می شود. پلاگین های دیگری هم وجود دارد که از آن ها برای امنیت، طراحی، افزودن امکانات خرید آنلاین و… بر روی سایت ها استفاده می شود.


طراحی سایت اختصاصی

ساخت و طراحی انواع سایت اختصلصی به معنای استفاده از زبان و کد های مختلف برنامه نویسی است. این نوع طراحی سایت نیاز به مهارت خاصی دارد و فرد باید به کد نویسی مسلط باشد. هر امکاناتی در سایت نیاز به کد مخصوص دارد. در نتیجه کارفرما باید نیاز دقیق خود را به طراح سایت بگوید تا با توجه به آن برنامه ای مناسب طراحی شود. قالب و دیگر امکانات سایت همه و همه با کد نویسی انجام می شود و نمیتوان از امکانات آماده استفاده کرد.

مزایا و معایب طراحی سایت

مزایا طراحی سایت عبارتند از:

1- دسترسی آسان

سایت ها به راحتی قابل دسترسی هستند و کاربران می توانند به سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. در نتیجه اهمیتی ندارد که در چه ساعتی در شبانه روز خرید صورت گیرد زیرا در هر ساعت که باشد سفارش آن ها از هر نقطه جغرافیایی ثبت و ارسال می شود.

2- افزایش قابلیت دسترسی

طراحی سایت ها به کاربران اجازه می دهد تا به اطلاعات مورد نیاز خود در هر زمان و در هر مکان دسترسی پیدا کنند. در اکثر سایت ها قسمتی به عنوان پنل کاربری وجود دارد که در آن اطلاعات فرد قرار می گیرد. البته باید بدانید این اطلاعات محرمانه است و کسی جز فرد و مدیر سایت اجازه دسترسی به آن را ندارد.

3- افزایش محبوبیت

یک سایت طراحی شده به خوبی می تواند به افزایش شهرت و محبوبیت یک شرکت یا سازمان کمک کند. طراحی سایت باعث شناخته شدن بیشتر آن در بین افراد در شهرها و کشورهای مختلف می شود. در نتیجه این روند به بهبود کسب و کار و افزایش درآمد کمک می کند.

4- افزایش فروش

طراحی سایت ها به کسب و کارها کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را به صورت آنلاین به مشتریان بفروشند. به همین دلیل دیگر نیازی نیست کاربر برای خرید به سطح شهر برود و شلوغی و ترافیک را تحمل کند. زیرا از خانه یا هر جای دیگر با کمک موبایل یا تلفن همراه خود می تواند به راحتی به خرید یا دریافت خدمات مورد نیاز خود بپردازد.

5- کاهش هزینه ها

طراحی سایت ها به شرکت ها این امکان را می دهد که هزینه های مربوط به تبلیغات و بازاریابی را کاهش دهند. هزینه های تبلیغاتی در فضای اینترنتی خیلی مناسب و ارزان تر از هزینه تبلیغات در رادیو، تلویزیون، بنرهای سطح شهر و… است. در نتیجه این کار نه تنها به بهبود شرایط اقتصادی کارفرما کمک می کند، بلکه افراد بیشتری می توانند تبلیغات را ببینند و از آن استفاده کنند.

مزایا و معایب طراحی سایت

 

معایب طراحی سایت عبارتند از:

علاوه بر مزایای بالا طراحی سایت می تواند معایبی هم به همراه داشته باشد که در ادامه ی این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

1- هزینه بالا

طراحی و توسعه یک سایت ممکن است هزینه بالایی داشته باشد، به ویژه اگر نیاز به امکانات ویژه و پیچیده داشته باشد. هزینه طراحی سایت های اختصاصی نسبت به سایت های وردپرسی بیشتر است. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که با اینکه ممکن است در ابتدا نیاز باشد هزینه زیادی را صرف طراحی سایت کنید اما در نهایت این سایت برای همیشه برایتان باقی می ماند و می توانید درآمدی بیشتر از آن کسب کنید.

2- نیاز به تخصص

طراحی سایت ها نیاز به تخصص و دانش فنی دارد و برای افراد بدون تجربه ممکن است مشکل ساز باشد. در نتیجه نیاز است برای رفع این مشکل از یک شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی خوب کمک بگیرید تا به سرعت سایتی مناسب و با امکانات بالا برای شما طراخی کنند.

3- نگهداری و به روز رسانی

یک سایت نیاز به نگهداری و به روز رسانی دارد تا اطلاعات و محتوا به روز باشد و این نیاز به زمان و تلاش مستمر می کند. یعنی لازم است پس از طراحی سایت از فردی استفاده کنید که به سئو و تولید محتوا مناسب مسلط باشد. در غیر این صورت جایگاه و رتبه سایت شما ممکن است کاهش پیدا کند.

4- رقابت شدید

در دنیای آنلاین رقابت بسیار شدید است و برای جذب کاربران و مشتریان، سایت ها باید برتری های خاصی داشته باشند. یعنی هم باید در زمینه طراحی سایت، سایتی منحصر به فرد و جذاب داشته باشید و هم از سئو مناسب برای آن استفاده کنید. برای اینکه در این حوزه از رقبای خود سبقت بگیرید لازم است از از طراحان خلاق و با تجربه کمک بگیرید. زیرا آن ها بر تجربه ی کاربری و اصول طراحی سایت و سئو بیشتر تسلط دارند.

5- مشکلات امنیتی

سایت ها به خطرات امنیتی مختلفی از جمله هک شدن و دزدیده شدن اطلاعات کاربران می افتند. بنابراین، نیاز به راه حل های امنیتی مناسب دارند. برای اینکار بر روی سایت های وردپرسی افزونه ssl نصب می شود و برای سایت های اختصاصی نیز کدی مخصوص برای جلوگیری از رسیدن آسیب به سایت وجود دارد.

هزینه طراحی سایت چقدر است؟

با توجه به نوع سایت و روش طراحی، هزینه ی طراحی سایت متفاوت است و نمی توان برای آن هزینه ی مشخصی در نظر گرفت. اما معمولا هزینه طراحی سایت وردپرسی کمتر از طراحی سایت به صورت اختصاصی است. اگر هزینه طراحی سایت برای شما فرقی ندارد و می توانید برای آن مبلغ بیشتری بپردازید، توصیه می شود از طراحی سایت های اختصاصی استفاده کنید. البته باید بدانید وردپرس هم امکانات مورد نیاز برای سایت ها را به طور کامل دارد و افزونه های آن مدام در حال به روز رسانی هستند. درست است که در مرحله اول باید هزینه ی زیادی برای طراحی سایت بپردازید اما این سایت تا سالیان سال برای شما باقی می ماند و می توانید از آن درآمد خوبی بدست آورید. شرکت های مختلف با توجه به امکاناتی که در اختیار کارفرما ها قرار می دهند، هزینه های طراحی سایت متفاوتی دارند. در نتیجه باید شرکتی را انتخاب کنید که علاوه بر طزاحی سایت با کیفیت، هزینه مناسبی را از شما دریافت کند.

هزینه طراحی سایت چقدر است؟

طراحی سایت در اصفهان

اگر قصد دارید کسب و کار خود را گسترش دهید باید از طراحی سلیت مناسب استفاده کنید. ساخت سایت حرفه ای و انجام سئو و تولید محتوای مناسب برای آن می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کار شما و افزایش درآمد شما ایجاد کند. به این نکته توجه کنید که حتما طراحی سایت خود را بدست افرادی بسپارید که در این رشته و حرفه مهارت دارند. در غیر این صورت وقتو هزینه ای که صرف طراحی سایت می کنید به هدر می رود. در اصفهان شرکت های مختلفی به طراحی سایت مشغول اند که یکی از بهترین آن ها شرکت مهرگان است. شما می توانید با مراجعه به سایت مهرگان در قسمت خدمات و نمونه کار ها با فعالیت این شرکت بیشتر آشنا شوید.

سخن آخر

طراحی سایت روش های مختلفی دارد و در دتیای مدرن امروزی برای هر کسب و کاری لازم و ضروری است. قیمت طراحی سایت با توجه به نوع آن متفاوت است که در این مقاله به بررسی اینکه طراحی سایت چقدر هزینه دارد پرداختیم. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.