طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت وردپرس و مراحل آن

مقدمه

طراحی سایت یکی از نیاز های امروزی تمامی کسب و کار ها محسوب می شود. طراحی و ساخت سایت روش های مختلفی دارد که با توجه به بودجه مالی و نیاز کاربر انتخاب و انجام می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی طراحی سایت وردپرس و مراحل آن بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه شوید.

فهرست

طراحی سایت وردپرس چیست؟

مراحل طراحی سایت وردپرسی

مزایا و معایب طراحی سایت وردپرسی

نکات مهم در طراحی سایت وردپرسی چیست؟

سفارش طراحی سایت وردپرسی در اصفهان


طراحی سایت وردپرس چیست؟

وردپرس یه فضای جدید برای طراحی سایت است که مورد توجه و استقبال طراحان قرار گرفته. دلیل محبوبیت آن راحت بودن طراحی و نیازمند نبودن به کد نویسی است. البته باید بدانید وردپرس نسبت به برنامه نویسی طراحی ساده تری دارد ولی در کل نیاز به دانش و مهارت است تا سایتی کاربردی طراحی شود.

طراحی سایت وردپرس چیست؟

مراحل طراحی سایت وردپرسی

مراحل طراحی سایت وردپرس:

1. تعیین نیازها و اهداف

در ابتدا باید نیازها و اهداف خود را برای سایت وردپرس مشخص کنید. این شامل مواردی مانند نوع کسب و کار، هدف اصلی سایت، نوع محتوا و خدماتی است که قصد ارائه آن ها را دارید. سایت ها می توانند با توجه به نوع کسب و کار شما به شورت فروشگاهی، خدماتی، خبری یا ترکیبی از شرکتی و فروشگاهی و… باشند. در نتیجه در طراحی سایت در قدم اول باید نوع آن برای طراح مشخص شود.


نکته!

دامنه و هاست برای طراحی سایت قبل از هر کاری مورد نیاز است. دامنه نام و آدرس سایت و هاست فضایی است که اطلاعات سایت بر روی آن قرار می گیرد. هاست بر روی سرعت و امنیت سایت تاثیر می گذارد در نتیجه باید در انتخاب درست آن دقت شود. نام دامنه هم با توجه به نوع سایت و برند باید مشخص شود به گونه ای که در ذهن مخاطب باقی بماند. حتما باید از  url انگلیسی برای سایت ها استفاده شود تا موتور های جست و جو سریع تر و بهتر بتوانتد سایت را شناسایی و بررسی کنند.


2. انتخاب قالب مناسب

بعد از تعیین نیازها، باید یک قالب مناسب برای سایت وردپرس خود انتخاب کنید. قالب ها دارای طرح ها و قابلیت های مختلفی هستند که باید با توجه به نوع کسب و کار و سلیقه شما انتخاب شوند. انواع مختلفی از قالب ها وجود دارند که امکانات مختلفی برای کاربر و طراحان قرار می دهند. در  انتخاب قالب بهتر است قالبی خریداری کنید که به روز رسانی بر روی آن انجام شود و از نظر سرعت و امنیت مناسب باشد. همچنین بهتر است قالب ها دارای پشتیبانی مناسب باشند تا در صورت بروز خطا به سرعت بر طرف شود. برای خرید قالب از طراحان متخصص در این حوزه و نظرات کاربران کمک بگیرید.

3. سفارشی سازی قالب

پس از انتخاب قالب، می‌ توانید آن را به نیازها و سلیقه خود سفارشی سازی کنید. این شامل اضافه کردن لوگو، تغییرات در رنگ ها، اضافه کردن بخش های مختلف و … است. المنتور یکی از ابزار های مناسب برای طراحی است که توصیه می شود قالبی انتخاب شود که با این افزونه سازگاری داشته باشد.

4. اضافه کردن پلاگین های مورد نیاز

وردپرس دارای پلاگین های مختلفی است که می‌ توانند قابلیت های سایت را گسترش دهند. برخی از پلاگین های معروف شامل Yoast SEO برای بهینه سازی موتورهای جستجو، WooCommerce برای فروشگاه آنلاین و… است. یکی دیگر از افزونه های مهم ssl برای امنیت و wp rocket برای افزایش و بهبود سرعت سایت است. قبل از خرید قالب طراح باید بررسی کنید که آیا قالب مد نظر قابلیت نصب و راه اندازی افزونه های مهم را دارد یا خیر!

5. افزودن محتوا و محصولات

بعد از تنظیمات اولیه، باید محتوا و محصولات خود را به سایت اضافه کنید. این شامل نوشتن مقالات، اضافه کردن تصاویر و توضیحات محصولات، ایجاد صفحات مختلف و … است. نوشتن مقالات باید طی مرتی مشخص و در زمان های مناسب در سایت بارگذاری شود. روزانه یک مقاله برای سایت کافی است. مقالات و محتوا ها باید از لحاظ سئو و خوانایی مورد بررسی قرار گرفته و سپس منتشر شوند. در غیر این صورت موتور های جست و جو آن ها را مخرب شناسایی کرده و سایت امتیاز منفی دریافت می کند.

6. تست و رفع اشکالات

قبل از آنکه سایت را به صورت عمومی منتشر کنید، باید آن را تست کرده و اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی کار می‌کند. همچنین باید هر گونه اشکالات و مشکلات فنی را رفع کنید. سعی کنید برای ارتباط بیشتر با کاربران از دکمه های کال تو اکشن استفاده کنید تا هم ارتباط کاربر راحت تر شود و هم سئو سایت بهبود پیدا کند‌.

7. منتشر کردن سایت

بعد از تست و رفع اشکالات، می‌ توانید سایت خود را به صورت عمومی منتشر کنید و به بهره برداری از آن بپردازید.

طراحی سایت وردپرس شامل چندین مرحله است که نیاز به دقت و دانش فنی دارد. با توجه به نیازها و اهداف خود، باید مراحل طراحی را به ترتیب دنبال کرده و سایت خود را طراحی و منتشر کنید.

مراحل طراحی سایت وردپرسی

مزایا و معایب طراحی سایت وردپرسی

مزایای طراحی سایت وردپرسی شامل این است که این سیستم مدیریت محتوا (CMS) رایگان است و بسیار آسان برای استفاده و یادگیری. همچنین دارای قالب ها و پلاگین های متنوعی است که امکان سفارشی سازی و گسترش قابلیت های سایت را فراهم می‌ کند. وردپرس همچنین بهینه سازی برای موتورهای جستجو را از قبل دارد و امکان اضافه کردن محتوا و محصولات به صورت آسان را فراهم می‌ کند. امکان سفارشی سازی در این فضا وجود دارد و می توان آن را از لحاظ سرعت و امنیت بهینه سازی کرد.

اما معایب طراحی سایت وردپرسی شامل این است که بعضی از قالب ها و پلاگین ها نیازمند پرداخت هزینه هستند و ممکن است هزینه های اضافی برای سفارشی سازی سایت به وجود آید. همچنین امنیت سایت وردپرسی نیاز به مراقبت و نگهداری دائمی دارد تا از حملات امنیتی محافظت شود.


نکته!

در طراحی سایت وردپرسی حتما از قالب های معتبر پولی استفاده کنید. قالب هایی به صورت رایگان برای طراحی سایت وجود دارند اما هم از نظر امکانات و هم از نظر سرعت برای استفاده مناسب نیستند. در نتیجه با خرید یک قالب خوب جلوی بروز مشکلات آینده را بگیرید.


نکات مهم در طراحی سایت وردپرسی چیست؟

در طراحی سایت را وردپرس نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

1. انتخاب قالب و پلاگین های مناسب برای سایت وردپرسی
قالب و افزونه ها باید با یکدیگر سازگار بوده و امکان نصب همزمان چند افزونه بر روی سایت و قالب مورد نظر وجود داشته باشد.

2. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
امکان اینکه سایت برای بررسی بهتر موتور های جست و جو و بهبود سئو باید وجود داشته باشد در غیر این صورت ممکن است چند سال پس از طراحی سایت اشکالاتی به وجود آید.

3. ایجاد پشتیبانی و نگهداری منظم برای امنیت سایت
پس طراحی ساست سئو و تولید محتوا باید انجام شود و از یک جایی به بعد نیاز است که حتما سایت ها پشتیبانی داشته باشند و قسمت های مختلف آن مدام به روز رسانی شود.

4. استفاده از محتوا و محصولات با دقت و به صورت منظم
برای گوگل و موتور های جست و جو آن مهم است که در هر ساعتی از شبانه روز چه اقداماتی بر روی سایت انجام می شود. در نتیجه بهتر است سایت ها در زمانی مشخص در هر روز محتوا و مقاله منتشر کنند.

5. ایجاد تجربه کاربری مناسب برای بازدیدکنندگان سایت
باید برای دسترسی آسان تر کاربر به امکانات مختلف سایت ها گزینه های مختلفی مانند قسمتی برای جست و جو، کلید های مربوط به خرید یا دریافت خدمات و… قرار گیرد.

6. انجام تست های عملکردی و بهینه سازی برای سرعت بارگذاری سایت

7. استفاده از روش های بهینه برای مدیریت محتوا و بهبود عملکرد سایت

سفارش طراحی سایت وردپرسی در اصفهان

چنانچه قصد طراحی سایت برای کسب و کار خود را دارید باید این کار را به افراد با سابقه در این زمینه بسپارید. شرکت های طراحی سایت امروزه به طراحی انواع سایت وردپرسی با توجه به نوع فعالیت و کسب کار شما می پردازند. در نتیجه اگر در این زمینه نیاز به سایت دارید حتما این کار را به شرکت طراحی سایت معتبر بسپارید. یکی از شرکت های با سابقه در طراحی انواع سایت، سئو، تولید محتوا، تبلیغات و… شرکت مهرگان است. شما می توانید با مراجعه به سایت در قسمت خدمات، بیشتر با خدمات شرکت آشنا شوید.

سفارش طراحی سایت وردپرسی در اصفهان

سخن آخر

یکی از راه های افزایش مشتری و دیده شدن کسب و کار در فضای اینترنتی، طراحی سایت است. امروزه طراحی سایت به صورت وردپرسی و یا با کد نویسی انجام می شود. برای طراحی سایت وردپرس باید از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید که نکات آن را به خوبی می شناسند. در این مقاله به طور کامل به بررسی طراحی سایت وردپرس و نکات آن پرداختیم. شما عزیزان می توانید سوالات خودش را در این زمینه با ما در میان بگذارید.